šta nam sve ne kažu I

21 дец

Nestrpljiv sam već mesecima. Prvi put naručujem nešto preko interneta. Otvorio sam svoju internet karticu i sastavio porudžbinu.

Oduvek znam za priče o nestajanju i nestizanju stvari, ali par ljudi kojima verujem su mi pričali svoja iskustva, tako da sam bio miran. Raspitao sam se o carini, poštarini, čitao delove zakona na sajtu carine i stvarno, sve oko čega sam se raspitao je ispalo u redu. Problem je bio što paket inicijalno nikad nije stigao.

Kako sam platio najjeftiniju poštarinu, rok za dostavu se računao u mesecima. Posle dostavnog roka, morao sam da ispoštujem i period latencije od mesec dana, posle kog sam pisao Amazonu. Rekli su da će mi poslati ponovo celu pošiljku, božemoj, kažu, dešava se, i čak su odbili moju ponudu da platim dodatno za poštarinu kojom bih mogao da pratim svoj paket i pristali da ta razlika ide na njihov račun. I ko sme da kaže da korporacija nema dušu.

Novu pošiljku sam pratio pun uzbuđenja tih nekoliko dana, gledajući kako menja različite svetske lokacije u toku dana. Zamislio sam kartu sveta, kadriranu na američku istočnu obalu i evropu i zamišljao aviončiće i lego-čike koji prenose i bacakaju pakete preko te karte, gde je moj paket u blago svetlijem braon pak-papiru u odnosu na ostale. Recimo, kao u Snežani i 7 patuljaka.

Dogovorenog dana je paket stigao na aerodrom. Preuzela ga je špediterska kompanija i potpisala u moje ime. Bio sam u čekaonici VMC-a kad su me zvali i nervozno sam tražio mesto gde će moj glas najmanje odzvanjati, a gde ću čuti ako dođem na red. Kako kaže podnaslov Mausa II, ‘i tu su počele moje nevolje’ (samo nije toliko tragično, ni blizu).

Iz pristojnosti sam eufemizirao naziv te špediterske kompanije. (UPS International)

‘Gospodin Buha?’

‘Da…’

‘Mi smo iz Službe za brzo dostavljanje pošiljki. Stigao vam je paket iz Amerike ovde na aerodrom.’

‘O, sjajno.’

‘Nego, za carinjenje, šta ćemo? Hoćete da vam mi ocarinimo?’

‘Hm….. pa da’

‘Dobro. Naša usluga je 4500, carina će biti par hiljada, znači ukupno oko 7-8 hiljada.’

‘7-8000?! Ali ja sam već platio 50 i nešto dolara poštarinu!’

‘Hm, da.., jeste.’

‘Znači, još carina par hiljada.’

‘Mhm…’

‘Dobro je…’

I bio sam miran do sutra, jer mi je bilo drago da sam se sporazumeo sa tako finim ljudima. Sutradan su me zvali da mi potvrde vreme dostave u stan.

‘Dobar dan, gospodine Buho. Samo da vam potvrdimo da vam pošiljka stiže na vrata u ponedeljak i da još treba da doplatite 7300’

‘Kako opet sedam hiljada?’

‘4500 je fiksna carinska usluga, 2500 carina i 300 takse.’

‘Čekajte, šta je sad carinska usluga?’

‘To je fiksna tarifa carinjenja robe.’

‘Ništa o tome nisam našao u zakonu u carini.’

‘To je naša usluga. Fiksna je.’

‘I to se naplaćuje bilo da je roba 10 ili 1000 dolara?’

‘Da.’

‘Što znači da su me za paket u vrednosti od oko 70 dolara, takse izašle još 150?!!’

‘Mhm. Trebalo je da se raspitate. Sledeći put se raspitajte.’

‘Ok, hvala….’

Našao sam okolni put da se raspitam šta ja to u stvari plaćam, jer znam tih nekoliko ljudi koji su naručivali stvari preko interneta i niko nije plaćao državi carinsku uslugu.

To je zato što to nije državna taksa. Carinsku uslugu naplaćuje Služba za brzo dostavljanje pošiljki da bi ONI umesto TEBE otišli i baktali se oko carinjenja TVOJE robe. Koliko dugo sam čekao taj paket, najmanji problem bi mi bio da se bakćem oko carinjenja.

2 реаговања to “šta nam sve ne kažu I”

  1. jela март 21, 2011 у 21:15 #

    meni ništa nije jasno. oni su tebe znači zajebali? ili si to morao da platiš?
    mnogo mi je žao.
    nadam se da su knjige bile dobre.

  2. Buha март 26, 2011 у 19:10 #

    platio sam šta su mi tražili, ali očegledno je građanska dužnost da znaš sve i o usluzi koju retko koritiš.

Оставите одговор

